Medewerker Planning, Monitoring, Evaluation, Learning (PMEL)
Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. In Nederland telt de organisatie ruim 280.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 130 betaalde medewerkers en 40 vrijwilligers en stagiairs.
Wij zoeken een medewerker Planning, Monitoring, Evaluation, Learning (PMEL), voor 24-32 uur per week, die zo spoedig mogelijk kan beginnen.
Waar ga je werken?
Als Amnesty International willen wij een afspiegeling zijn van de samenleving. Naast het inhoudelijke werk vinden we het belangrijk dat Amnesty een plek is waar iedereen zich thuis voelt. Daarom organiseren we verschillende sociale evenementen, zoals lunches, spelletjesavonden, borrels, een zomerfeest, een voetbaltoernooi en een Iftar.
Amnesty International Nederland is in ontwikkeling. Om onze missie nog beter uit te kunnen voeren – maximaal impact maken op mensenrechten – zijn we gestart met het projectmatig werken breder in de organisatie in te zetten. Zo zijn we in de afgelopen maanden begonnen met de implementatie van een nieuw urenregistratie en projectmanagementsysteem. Als medewerker PMEL voeg je waarde toe aan Amnesty International door het beheer van de projecten in het projectmanagementsysteem op je te nemen en daarmee ook het projectmatig werken weer een stap verder te helpen. Daarnaast draag je waarde bij aan het monitoren en evalueren van de projecten door het opstellen van rapportages (Standard Action Report) en het uitvoeren van verschillende evaluaties.
Waar in de organisatie kom je te werken?
Deze functie is belegd bij de afdeling Bedrijfsvoering en binnen het team Control. Deze afdeling is verantwoordelijk voor alle ondersteunende processen binnen de organisatie: van HR en IT, van servicecenter tot financiën. Het team Control bewaakt de inhoudelijke en financiële organisatiedoelstellingen door toe te zien op effectieve en efficiënte uitvoering van de werkzaamheden en het behalen van impact. Als medewerker PMEL werk je nauw samen met de projectleiders en projectmedewerkers binnen de verschillende afdelingen. Je rapporteert aan de manager Bedrijfsvoering (jouw leidinggevende).
Wat ga je doen?
- De focus ligt op het bieden van ondersteuning bij de inrichting en het beheer van projecten in het projectmanagementsysteem.
- Je bent het aanspreekpunt voor projectleiders bij vragen over de inrichting van het beheer, monitoring en evaluatie van projecten in het projectmanagementsysteem.
- Je werkt aan het opbouwen van de competenties van medewerkers in het gebruik van het projectmanagementsysteem en het beheer, de monitoring en evaluatie van projecten (denk aan: ondersteuning bij gebruik/invullen projectformats en tussentijdse voortgangsrapportages (stoplichten 4M/9M).
- Je stelt de jaarlijkse internationale (impact) rapportage (Standard Action Report) voor ons internationale secretariaat op.
- Je biedt ondersteuning bij de uitvoering van evaluaties (bijv. bij het opstellen van een duidelijke opdracht of het meelezen van een conceptverslag) of je voert deze zelfstandig uit.
Wie zoeken we?
- Je bent daadkrachtig, tactvol en werkt vanuit verbinding.
- Je houdt van plannen en organiseren, je vindt het leuk om samen te werken en bent goed in schakelen tussen verschillende stakeholders.
- Je gaat zelfstandig te werk en neemt graag het initiatief.
- Je hebt minimaal 2 jaar relevante ervaring met projectmatig werken, het opstellen van rapportages en/of met de evaluatie van projecten bij vergelijkbare ngo’s en/of sociaal maatschappelijke organisaties.
- Ervaring met de inrichting van een projectmanagementsysteem of het gebruik van MS Office Power Apps is een pre.
- Je hebt goede communicatieve eigenschappen en een goede beheersing (in woord en geschrift) van de Nederlandse en Engelse taal.
- Je herkent jezelf in de omgangsvormen die wij met elkaar hebben afgesproken: betrouwbaarheid, gelijkwaardigheid, respect en bevlogenheid.
We blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.
Wat zijn je arbeidsvoorwaarden?
- Een contract voor bepaalde tijd voor 12 maanden voor 24-32 uur per week.
- Een salaris van minimaal € 4.109 en maximaal € 5.478 bruto per maand bij een 40-urige werkweek, afgestemd op basis van opleiding, ervaring en competenties.
- Je werkt in hartje Amsterdam aan de Keizersgracht. Hier kun je werken, collega’s ontmoeten en heerlijk lunchen in de grote stadstuin.
- De mogelijkheid om werk en privé goed te combineren, omdat we hybride werken en je vakantie-uren kunt kopen en verkopen.
- Je kunt deelnemen aan ons fietsplan en tegen een aantrekkelijk tarief sporten.
- Amnesty stimuleert groene mobiliteit en reizen met het openbaar vervoer. Woon je buiten Amsterdam? Dan worden de reiskosten met het OV – gebaseerd op woon-werkverkeer – vergoed (2e klasse).
Hoe kan je solliciteren?
Je sollicitatiebrief en CV ontvangen wij graag uiterlijk zondag 2 maart 2025. Je kunt gebruik maken van het sollicitatieformulier hieronder. Richt je brief aan Soraya Kanhai.
De eerste gespreksronde vindt plaats in week 11 op maandag 10 en donderdag 13 maart 2025. De kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd, worden hierover tijdig geïnformeerd.
Voor meer informatie over de functie kun je op werkdagen contact opnemen met Soraya Kanhai, Manager Bedrijfsvoering, via s.kanhai(at)amnesty.nl
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.