Amnesty voor en door jongeren

Jouw kans om iets bij te dragen, op de manier die bij jou past!

Amnesty doet ertoe in deze wereld, maar we zijn pas echt relevant als we inclusiever worden! Want iedereen is welkom bij Amnesty. En daarmee bedoelen we echt iedereen. Het jongerenteam van Amnesty is keihard op zoek naar jonge mensen die mee willen denken. Op wat voor manier dan ook. Dat kan kort in een denktank, maar ook voor langere termijn in ons jongerenpanel. Het gaat erom dat het bij jou past!

Meld je aan voor updates via WhatsApp Check ook onze TikToks
© © Pierre Crom

Alle jongeren zijn welkom! Join the movement

We richten ons op alle jongeren, ongeschoold, praktisch geschoold, theoretisch geschoold, of aan het werk. Het maakt ons helemaal niet uit. We vinden wel een plekje voor je binnen onze beweging. En, ben jij student op een mbo? Jou hebben we extra hard nodig! We hebben grote plannen met jullie.

Nieuwsgierig? Stuur een e-mail naar: jongeren@amnesty.nl en we leggen je graag uit wat de mogelijkheden zijn om mee te denken over mensenrechten, activisme en nog veel meer.

Maak kennis met Aanstekers!

Jongeren zijn de toekomst! Daarom hebben ze een belangrijke rol in de organisatie als Aanstekers. Dit zijn alle jongeren die al actief zijn binnen Amnesty, bijvoorbeeld als stagiaire of als jongerenpanellid. Wij Aanstekers vormen het communicatieteam van Amnesty. Zo komen we regelmatig bij elkaar om mensenrechten onder de aandacht te brengen bij jongeren en om jongeren te activeren om mee te doen aan acties.

Meer weten over de Aanstekers? Neem een kijkje achter de schermen.

Het jongerenpanel van Amnesty

Dit is het jongerenpanel van Amnesty Nederland. Naast meedenken op het gebied van bestuur en besluitvorming, geeft het panel ook input over de manier waarop we campagne voeren en anderen mobiliseren. In het jongerenpanel betrekken we de panelleden bij alle stadia van ons werk, van A tot Z. Wil je meer weten over het jongerenpanel? Klik zeker even verder!