Stop het geweld: kom naar de demonstratie 13 oktober op de Dam

Op zondag 13 oktober 2024 van 14:00 tot 15:00 uur staan we op de Dam in Amsterdam om te eisen dat de Nederlandse regering er alles aan doet om het geweld in Gaza te stoppen. Ben jij er ook bij?

Voeg toe aan mijn agenda

Het afgelopen jaar zijn meer dan 40.000 Palestijnen door Israël gedood, onder wie ruim 15.000 kinderen, en nog vele mensen worden onder het puin vermist. Sinds 7 oktober vorig jaar, de dag van de meedogenloze aanval van Hamas, zijn er talloze nieuwe mensenrechtenschendingen en oorlogsmisdaden begaan. En er worden nog altijd vele burgers gevangengehouden. Ook heeft het hoogste hof van de wereld, het Internationaal Gerechtshof, nu aangegeven dat het plausibel is dat er sprake is van genocide tegen de Palestijnse bevolking. Het geweld in Gaza moet stoppen!

Op zondag 13 oktober 2024 om 14:00 tot 15:00 uur organiseren SOMO, The Rights Forum, Amnesty International, Terre des Hommes, Oxfam Novib, Kifaia, Save the Children en PAX een manifestatie op de Dam in Amsterdam. Nederland heeft bevordering van het internationaal recht in de grondwet staan en is gastland van het Internationaal Strafhof en -Gerechtshof. Samen met zijn bondgenoten moet Nederland veel meer doen om het geweld te stoppen en burgers te beschermen. Wij roepen de Nederlandse regering dan ook op om:

• Een onmiddellijk en permanent staakt-het-vuren in Gaza en onvoorwaardelijke toegang tot hulp te eisen
  • Maatregelen te nemen, waaronder het stoppen van wapenleveranties aan en militaire samenwerking met Israël
  • Aan te dringen op onmiddellijke vrijlating van onterecht gedetineerde Palestijnse gevangenen en alle gegijzelde burgers

Steun jij onze oproep? Kom dan op 13 oktober van 14:00 tot 15:00 uur naar de Dam in Amsterdam. Hoe meer mensen, hoe krachtiger onze boodschap klinkt: Stop het Geweld!

Kom jij ook? Klik dan op onderstaande button, of op deze link om deze manifestatie in je agenda op te slaan.

Voeg toe aan mijn agenda