Amnesty wint vakjuryprijs NRC Charity Awards 2015

Vandaag is bekendgemaakt dat Amnesty’s rectificatie-advertentie voor de Saudische blogger Raif Badawi winnaar is van de eerste prijs bij de NRC Charity Awards 2015. Amnesty ontvangt als prijs van NRC Media een tegoed van € 75.000 advertentieruimte.

In deze door NRC Media georganiseerde wedstrijd werd bepaald welke charitatieve advertentie favoriet is bij het publiek en welke bij de NRC Charity vakjury. Amnesty heeft dit jaar de vakjuryprijs gewonnen met de onderstaande advertentie.

De NRC Charity Awards is een jaarlijks terugkerende advertentiewedstrijd waarbij een vakjury en het publiek hun favoriete charitatieve dagbladadvertentie kiezen. Amnesty’s advertentie is door de vakjury uit 217 inzendingen genomineerd samen met 23 andere dagbladadvertenties van andere goede doelen.

De vakjury bestaat uit Peter Vandermeersch (hoofdredacteur NRC), Astrid Prummel (hoofdredacteur Adformatie), Edward van de Ridder (strateeg/eigenaar NOISE) en Pim Gerrits (creatief directeur Lemz).

Publiek kon tot 11 september stemmen op zijn favoriete advertentie. Dit jaar zijn er 56.528 stemmen uitgebracht. Het Wereld Natuur Fonds is de winnaar van de publieksprijs.

Amnesty won de NRC Charity Awards ook al in 2012.