FILE - Trans-rights activists protest outside the House chamber at the Oklahoma Capitol before the State of the State address, Feb. 6, 2023, in Oklahoma City. On Monday, May 1, Oklahoma became the latest state to ban gender-affirming medical care for minors as Republican Gov. Kevin Stitt signed a bill that makes it a felony for health care workers to provide children with treatments that can include puberty-blocking drugs and hormones. (AP Photo/Sue Ogrocki, File)
© AP Photo/Sue Ogrocki

Steun de trans en non-binaire gemeenschap van Oklahoma

Stuur ze online een kaartje

Wrede golf van anti-transwetgeving

Trans en non-binaire mensen krijgen het steeds zwaarder in Oklahoma. De Amerikaanse staat kent de meest heftige anti-transwetten van het land. Mensen jonger dan 21 jaar krijgen bijvoorbeeld geen genderzorg meer, trans personen mogen niet meedoen aan schoolsportwedstrijden, niet kiezen welke kleedkamer ze gebruiken en het is niet meer mogelijk om je als non-binair te registeren. Deze wetten zetten aan tot geweld tegen trans en non-binaire mensen.

Stuur een kaartje naar de trans en non-binaire gemeenschap van Oklahoma en laat weten dat zij er niet alleen voor staan.

Kies je kaartje

Vul jouw gegevens in

Schrijf hier jouw bericht in het Engels

Bericht is te lang voor de kaart.

Trans en non-binaire gemeenschap van Oklahoma P/A Amnesty International Postbus 1968 1000 BZ Amsterdam

Amnesty gaat zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. We geven jouw e-mailadres niet door aan de autoriteiten. We gebruiken die wel om je te informeren over ons werk en de resultaten ervan. Kijk voor meer informatie op www.amnesty.nl/privacy.