De soundtrack van het verzet #18: De kinderen van de regenboog

Waar protest is, is ook muziek. Wordt Vervolgd verzamelt de protestsongs van de 21e eeuw. Dit keer: de kinderen van de regenboog.

K3 met het nummer ‘De kinderen van de regenboog’

Nadat de Belgisch-Nederlandse meidengroep K3 in 2000 met het lied ‘Alle kleuren’ in de hitlijsten iedereen had opgeroepen elkaar te verdragen ongeacht hoe je eruitziet, was het lange tijd stil op het gebied van K3’s politieke betrokkenheid.

Maar met de nieuwe samenstelling van Hanne, Marthe en Julia heeft het drietal zich alweer twee keer politiek uitgesproken. Zo zongen ze na het uitbreken van de oorlog in Oekraïne in 2022 ‘Nooit meer oorlog’ én brachten ze onlangs de regenboog terug in hun repertoire met ‘Kinderen van de regenboog’. Het nummer is een bewerking van ‘New kids in town’ van de eveneens Belgische band School is Cool. Op de bekende K3-toon roept het lied op tot vrede, aandacht voor het klimaat en saamhorigheid. ‘Waarom moet er oorlog zijn? Waarom doen we elkaar zo’n pijn? Voor geld of macht of in naam van God, onze kinderdroom krijg je nooit kapot.’

Beluister hier de volledige playlist van Wordt Vervolgd met protestsongs uit de 21ste eeuw.

Meer protestsongs: