© Pierre Crom

Masterclasses

Alles over masterclasses van Amnesty

Op deze pagina kom je meer te weten over welke masterclasses er gepland staan en wat het thema daarvan is. Ook kun je je aanmelden.

Meld je aan

On this page you will find out more on the scheduled masterclasses. Registration for the masterclasses will also be possible through this page.

Sign up now

Masterclasses 2024

De eerstvolgende masterclasses staan gepland in september en december van 2024.

Op maandag 23 september zullen we dieper ingaan op de surveillance die de Chinese autoriteiten uitvoeren op studenten in het buitenland.

In december kom je meer te weten over onze Write for Rights campagne en komen we natuurlijk samen in actie. Weten wanneer je je kunt aanmelden voor nieuwe masterclasses? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.

The following masterclasses are planned in September and December of this year. On Monday the 23rd of September we will do a deep dive on the surveillance by the Chinese authorities of Chinese and Hong Kong students studying abroad. In December we will do an action orientated masterclass on our Write for Rights campaign.

Do you want to know when you can apply for our masterclasses? Make sure you to subscribe to our newsletter.

Amnesty diende in december 2018 een officiële klacht in over het politieoptreden bij een vreedzaam eenmansprotest bij het bezoek van de Chinese premier Li Keqiang aan het Haags Gemeentemuseum. Daarbij vorderde de politie het identiteitsbewijs van een vreedzame Amnesty-activist.
© Pierre Crom

Masterclass ‘Transnationale Repressie’

In mei van 2024 brachten we een rapport uit over mensenrechtenschendingen van Chinese studenten in Europa en de Verenigde Staten. Uit onderzoek blijkt dat studenten nauwlettend in de gaten worden gehouden door de Chinese overheid. Vaak met gevaar voor zichzelf en hun familie. In deze masterclass gaan we na een opening act van een kunstenaar en gezamenlijk diner dieper in op dit rapport. Onze expert zal een interactieve lezing houden over het onderwerp, er komt een ervaringsdeskundige aan het woord en zorgen we voor een interactief onderdeel waarin je met elkaar in gesprek gaat. De voertaal van deze masterclass is Engels.

In May of 2024 Amnesty reported on severe human rights violations of Chinese students studying abroad in Europe and the United States. Amnesty’s researchers found out that the Chinese authorities perform surveillance on the students. Often with high risk for the safety of the students and their family. In this masterclass we will start the night with an opening act and joint dinner. We will do a deep dive into the report, our expert will give an interactive lecture, a testimony will be shared by someone who has personal experience with this type of repression and there will be time to exchange with other participants. The main language of this masterclass will be English.

Let's keep in touch

Sign up for the newsletter to be the first to know about upcoming masterclasses.

Sign up